torsdag 29 september 2011

Tentan från helvetet..

Jag sitter och skriver på den värsta tentan jag någonsin blivit utsatt för. Det är en tenta i det absolut tråkigaste ämne jag vet - forskningsmetodik.

Jag ser ett starkt samband mellan mina resultat och hur intressant kursen och ämnet är eller har varit. Den här gången går det nog inte så bra och inte kan jag skylla på någon eller något... Ja, jo, i och för sig skulle jag ju kunna skylla på att det var dåligt formulerade tentafrågor eller så kan jag skylla på att min föreläsare har hållit väldigt korta föreläsningar då han har slutat för tidigt och börjat för sent.. Men om jag ska vara ärlig så har mitt misslyckande nog mest att göra med mitt ointresse för ämnet och de fyra historiografiska skolorna vi ska kunna. Urk!!

Kom hit och rädda mig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Metod är bland det roligaste som finns inom vetenskapen ju!

Frida sa...

Eh, nej? Tur att du är anonym.. ;)