tisdag 13 september 2011

Raindrops keep falling on my head



Min mamma har en mysig egenhet, hon skapar liksom sitt eget soundtrack till livet genom att sjunga låtar som hon påminns om i vissa situationer. Detta har hon gjort under hela mitt liv. Jag och mina systrar brukar skratta åt henne och tycka att hon är lite jobbig. Vi kan vara mitt uppe i någonting som händer och helt plötsligt börjar hon sjunga på en liten melodi som hon tycker passar in i situationen.

En av dessa melodier som jag har hört mycket av under min uppväxt är Raindrops keep fallin on my head, fast då oftast på svenska i Siw Malmqvists tappning. Mamma har sjungit den för mig många regniga dagar..

Regnet, det bara öser ner och jag e´så blöt om både skor och strumpor. Du, ingen märker tåren. Dig vill jag aldrig mera träffa, jag lovar. Fast jag är din, jag ska alltid va´ din..

Lilla mamma, tack för alla fina melodier. Fortsätt att sjunga även om vi skrattar.

3 kommentarer:

Jnte sa...

Vilken fin väst han har!
Måste bara ha i höst!

mamma sa...

Det är nog med lite stolthet och värme i hjärtat som jag läser detta inlägg. Det är alltid roligt att sätta spår.

mamma sa...

Förresten, Raindrops-låten är en av de bästa jag vet. Man blir lite vemodigt lycklig när man sjunger den och den kan rädda en riktigt regnig dag.