lördag 8 januari 2011

Var inte ledsen.

Det är något som inte står rätt till just nu. Det är så många runt omkring mig som är ledsna. Var inte det för då blir jag ledsen. Jag har en vän som brukar bli glad när jag diktar, så för att muntra upp er har jag nu skrivit en liten dikt.

Sluta deppa, börja steppa.
Göm alla tårar och minns alla vårar.
Blommorna blommar, snön bara smälter..SHIT! Jag tror jag välter..
Glöm det som varit och välkomna det som komma skall, kråkan sitter i en tall,
jag ska nog göra om i min hall.

Med ett glas vin i handen och utan smärta i tanden håller jag dig hårt i handen.
Jag har inte en mille men vinner ofta i snille,
någorlunda tur i spel men på prov gör jag ofta fel.
Man får ta det med en spark och gärna utan knark.

Livet det är upp men också ner, oftast vill jag bara ha mer,
utav vänner, sång och cabaré, min näsa den är lite sne.
Tänk på glädje, sång och dans - Tuva har en svans.
Detta är inte bara trams jag vill bara att alla ska va sams.

Till dig med kärlek - Frida <3

2 kommentarer:

Hanna sa...

:D

Anonym sa...

Blev glad även nu!
ANNA