tisdag 8 februari 2011

Yttrandefrihet

Nu på morgonen har jag som vanligt tagit min "tidningsrunda" på nätet. Jag fastnade i GP och artikeln om Julian Assange. Assange motsätter sig utlämning till Sverige för att han är rädd för att bli vidarelämnad till USA. I Sverige har vi yttrandefrihet och det borde vi väl stå för? Det är pinsamt om det skulle visa sig att Sverige lämnar över Assange till USA. Då är vi slampigare än vad min katt är - vi lägger oss också på rygg och vill bli kliade på magen och i detta fall av USA.

Att Wikileaks har placerat sina servrar i Sverige är det bästa som har hänt på länge. Vi ska vara stolta över att vi har yttrandefrihet som gör det möjligt att hjälpa Wikileaks att yttra sig fritt.

Dessutom tycker jag att våldtäktshistorien brister på många punkter. Skulle det faktiskt kunna vara så att det är någon annan som ligger bakom uppkomsten till anklagelserna?

Inga kommentarer: