tisdag 30 augusti 2011

Hösten kom över en natt.

I lördags var vi på mina vänners 25-års fest. Det var fantastiskt roligt! Vi gick inte och lade oss förrän klockan fem på morgonen, vissa höll ut ända till åtta. Det var festivaltema på festen så det bjöds på festivalmat och gästerna erbjöds att sova över i tält bland annat. Jag hade blivit tilldelad det ärofyllda uppdaget att vara toastmaster så jag höll ett smäktande tal och fixade ett par lekar.

När jag och Jonathan skulle åka hem från det lilla torpet där festen var regnade det, precis som idag, och gula löv virvlade ner över bilen. Det var som att hösten hade anlänt under festnatten.

Nu är den här i alla fall. Sommarledigheten är slut och skolan börjar imorgon. Att återgå till vardagen känns lite ledsamt och hösten är så mörk. Man får väl förstärka de små ljusglimtarna för att hålla humöret uppe - jag fyller 25 i september, butikerna är fyllda med snygga kläder, filmkvällar med tända ljus och... ja, det var väl det.

Nu tror jag minsann att jag ska baka lite bullar.

Det är ganska vackert på hösten..

Inga kommentarer: