fredag 1 oktober 2010

Med skinkost i pälsen

Katterna har inte riktigt kommit överrens här på förmiddagen. Tuva har örfilat upp lilla Silver hela morgonen och därför har jag med min otroliga list försökt att agera fredsmäklare.

Först bar det av till Lantmännen för att köpa kompostgaller. Jag hade en idé om att ha Silver i sovrummet och Tuva utanför och däremellan kompostgaller så att de kunde bekanta sig med varandra på lite avstånd. Det gick bra fram tills Tuva kom på att hon hade klättringsskillz. Det tog 3 sek sen var hon inne hos den lilla i sovrummet.

Min nästa idé verkar ge bättre resultat (peppar, peppar ta i trä). Jag kletade mjukost i pälsen på båda katterna och Vips! De blev helt plötsligt vänner och började slicka rent varandra. GALET! Jag är den smartaste kattkvinnan i världen.



1 kommentar:

Hanna sa...

Meh... Du uppdaterar ju aldrig ju!...